Faria - Arcanus Locus
Centralna wyspa, kształtem
przypominająca trójkąt była niegdyś pozbawiona magii. Prowadzą do niej
wszystkie portale. Królestwo Farii dzieli się na trzy główne, rozległe części.
Marmawerd – stolica leżąca nad
morzem, którą włada królewski ród Jolningów. Król Itethar zawsze otoczony świtą
doradców, którym łatwo ulega, a zwłaszcza Kelikowi, którego uczynił swoim
namiestnikiem. Woli widzieć jedynie dobre strony Farii. Jego żona Tertia zw.
Królową ludu sceptycznie podchodzi do pomysłów Kelika. Stara się być
pośrednikiem pomiędzy ludnością Farii a królem. Królewska para doczekała się
potomka – Faustusa, który odziedziczył dobrotliwy charakter po matce. W
Marmawerdzie życie toczy się głównie wokół zamku Jolningów. Nad bezpieczeństwem
Farii czuwają strażnicy zw. Herocornami. Ich siedziba mieści się nieopodal
zamku w świątyni Herocorn, gdzie od wczesnych lat szkoli ich mistrz szlachetny
Olmogrrid.
Varnas - mieszczą się tu głównie
wioski, jeziora i rozległy Orli Las zw. Mrocznym. W Orlim Lesie mieści się
legendarne, ogromne drzewo, gdzie w jego pobliżu można natknąć się na
pojawiające się portale. W lesie można znaleźć również zróżnicowaną faunę i
florę, która równie dobrze może uleczyć jak i zabić. Wioskami rozporządza rada
składająca się z trzech najstarszych rodzin: Brividów, Haggardów i Eunnerów, na
czele której zasiada Olafelm Eunner. Olafelm jest jednym z najbardziej
wykształconych mieszkańców Farii, dla większości stanowi wyrocznię.
Elay – przez większość roku pokryte
śniegiem. Cechuje je górzysty teren. Mieści się tam kilka wiosek, Zimowy Pałac
króla, w którym mieszka część jego krewnych oraz ogrodzona wysokim murem
posiadłość Argsala. Argsal Laric - jeden z najbogatszych, jeśli nie najbogatszy
mieszkaniec Farii, z którym liczy się sam król. Większość nie wie co skrywają
jego mury. Argsal jest zagorzałym przeciwnikiem Itethara, który dąży do jego
obalenia. Założył Bractwo Irbisów, gdzie trafiają wybrańcy, którzy nie zawsze
wiedzą jakiej sprawie służą. Ich mistrz sowicie ich opłaca, większości nie
wyjawiając swoich głównych zamiarów.
Faria to nie wszystko…
Poza trójkątną wyspą istnieje
wiele lądów, o których mieszkańcy Farii rzadko kiedy, jeśli w ogóle, mają
szansę usłyszeć. Niektórym udało się wybrać za morze statkiem i zobaczyć coś
więcej. Jeszcze innych przeniosły tam portale. A każdy, kto tam dotarł
przekonał się, że świat nie kończy się na Farii i może zaskoczyć. Poza Farią
istnieją bowiem inne wyspy. Nie wszystkie zostały jeszcze odkryte i zbadane.
Jak dotąd można było usłyszeć o Elorfin,
gdzie marynarze spotkali przedziwne stworzenia, zarówno te przerażające jak i
piękne. Kolejną wyspą była Ocydia -
bardzo ciepła, porośnięta niezwykłymi roślinami, które jak i zwierzęta
potrafiły się porozumiewać z ludźmi, którzy też nie zawsze byli do końca
ludźmi. Do Farii zaś zawitało zaś kilku Astavian
czy Morioninów
zadziwionych tutejszym światem. Zniknęli równie szybko jak się pojawili
zapowiadając swój powrót. Mało kto zwracał uwagę na te opowieści, choć król
Itethar czasem patrzy na morze z trwogą próbując dostrzec inny ląd obawiając
się wojny nie dostrzegając tej, która może nadciągnąć w jego własnym kraju.
[To jest nasz wspólny świat. Każdy może dodać tu
coś od siebie (miejscowości, znaczące postacie, itp.), a zwłaszcza Ci, którzy
zechcą by ich postać właśnie stąd pochodziła.]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz